Ce nu găsești?

sâmbătă, 31 august 2013

Slam- recenzie

Titlu: Slam
Autor: Nick Hornby
* Carte cumpărată de pe Libris cu 5 lei :D
Editura: Humanitas, link de comandă

Recenzie:

Sam este un adolescent englez obișnuit. Nu dă pe afară de deșteptăciune, nu e uimitor de chipeș -chiipeeș, chiar am spus asta:))-, se pricepe la role -role=skateboarding- și are o mamă de 32 de ani, în condițiile în care el însuși are 16 ani. După ce o întâlnește pe Alicia, la rugămințile mamei lui, Sam se îndrăgostește de fată, însă la scurt timp, istoria se repetă, iar la 16 ani, Sam devine tată.  Sigur, totul pare simplu, fiindcă părinții sunt alături de ei, Sam și Alicia au grijă de copil, însă nu e nimic atât de ușor. De ce? Pentru că Sam vorbește cu Tony Hawk, cel mai tare skater din lume. De fapt, vorbește cu posterul lui TH, iar TH îi răspunde. Awesome? Da, awesome, numai că totul devine nașpa când Tony Hawk îl cam trolează pe Sam și îl trimite în viitor de câteva ori. Credeți că un adolescent proaspăt devenit tată poate face față tuturor acestor lucruri? Muhaaha -voce pe muzică tensionată- Citiți și aflați!

Părere:
Este a doua oară când o citesc, dar de data asta am satisfacția că citesc cartea mea, și nu una împrumutată :D Mi-a plăcut la fel de mult și a doua oară. Stilul lui Hornby este unic. Povestea este scrisă din perspectiva lui Sam, care este amuzant, ironic, nătâng, dramatic și extrem de simpatic. În ciuda acestor lucruri, cartea prezintă o poveste de viață, din care ai ce învăța. Poate nu neapărat înveți cum să pui scutece, și ce să faci când afli că iubita ta e însărcinată -în cazul lui Sam, fugi de acasă, dar te întorci pentru că locul în care stai miroase a pește, iar moșul care te-a angajat e nesimțit și dus cu pluta-, dar înveți ce înseamnă responsabilitatea, te pui în locul personajelor și te întrebi ce ai face, chestii din astea. Recomand cartea pentru că e amuzantă și în același timp o lecție de viață.

Notă: 4/5 *
*am dat nota 4 fiindcă numai cărțile cu adevărat impresionante merită 5. Slam este o carte bună, dar nu te marchează pe viață, cum a făcut Mare Tranquillitatis, de exemplu, cu mine :))



13 comentarii:

  1. Wow! Pare ciudat un asemenea subiect într-o carte pentru adolescenți. M-ai făcut curioasă. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E super simpatica. Daca o vei citi, cred ca imi vei da dreptate :D

      Ștergere
  2. De acord cu Ralu. Acum o vreau si eu :>

    RăspundețiȘtergere
  3. Cartea asta mi-a stârnit interesul.:3

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh, mulțumesc pentru că mi-ai mărit WISH LIST-UL cu încă o carte. Mersi foarte frumos.
    Știu, și eu zic la fel. Cărțile cu adevărat impresionante merită 5 din 5. Cele care te marchează. I feel you, bro. ^^
    Dar mda, pozele de la final fac toată postarea! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere Ancuta draga, oricand! :)) Iti promit ca daca vii prin Bucuresti pe la anu', iti imprumut cartea :))

      Ștergere
  5. Nick Horby este unul dintre autorii mei preferati si mi-a placut cu adevarat "Slam". Oricum, cea mai buna carte a lui ramane, dupa parerea mea "About a boy". E amuzanta si teribil de induiosatoare si trebuie sa o citesti daca nu ai facut-o. O sa o adori :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am pus mana pe carte anul trecul cand aveam 18 ani si pot spune ca e o carte buna si imi pare rau ca nu am citit-o pe undeva pe la 16 ani.E o lectura usoara si o poti termina lejer in 2-3 zile.

      Ștergere
  7. Super, am văzut cartea asta pe la bibliotecă, anticariat, dar nu am băgat-o în seamă. Sunt surprinsă să aud atât de multe lucruri bune despre ea! ^_^
    Ai un tag de la mine: http://cioburi-de-vise.blogspot.ro/2014/09/leapsa-back-to-school.html ! :*

    RăspundețiȘtergere

Lasă un comentariu :)