Ce nu găsești?

luni, 6 aprilie 2015

Incurajam cititul! Lansam campania „Tanara lectura”!

      În acest articol vreau să vă vorbesc despre o campanie frumoasă, o campanie bazată pe o idee la care ne-am gândit cu toții măcar o dată, dar niciodată nu am îndrăznit să o punem în scris și în practică. Campania „Tânăra lectură”, care se va desfășura în mediul online, are drept scop încurajarea tinerilor să citească, să (re)descopere bucuria cărților, să pătrundă în lumi fascinante și să se împrietenească cu personajele romanelor.

      Primul pas a fost făcut de Raisa. Ne-a adăugat pe câțiva bloggeri pe un chat și ne-a spus ideea ei. Binînțeles că am fost cu toții încântați. Este o campanie frumoasă, o campanie cu un scop nobil și cu șanse mari de reușită.

      De ce „Tânăra lectură”?  În urmă cu vreo două săptămâni vuia blogosfera și facebook-ul cu articolele pe tema Mai citesc tinerii? Începusem și eu să scriu articolul, dar concursul Libris s-a încheiat și n-am mai apucat nici să termin, nici să postez articolul. Răspunsul meu la întrebare era clar. Normal că citesc tinerii! Bineînțeles! Cum adică nu citesc? Mă raportam, desigur, la mine, fără să realizez că eu eram excepția, eu și puținii tineri trecuți de 18 ani, pe care îi văd citind în metrou. Noi suntem excepțiile și urăsc că există atâta informație, atâtea lumi, clipe, senzații pe care majoritatea copiilor și adolescenților nu ajung să le trăiască, fiindcă nu mai au timp, nu mai vor (sau n-au vrut niciodată) și nu au chef să citească. Asta ne propunem; să deschidem acestor adolescenți calea către lectură și cultură.


      Ne dăm seama că niciun puști plictisit de tot și toate, n-ar renunța la tabletă/iphone/plasmă tv în favoarea unei cărți, așa că în curând, în perioada mai - iunie, vor exista concursuri cu premii, întreceri și read-a-thonuri. Premiile vor consta în cărți, semne de carte personalizate și postere originale (poate și tricouri), iar concursul va fi unul de creație, pe tema De ce e bine să citești, fiind în pielea unui adolescent. 

     Rugăm toți bloggerii, cititorii, jurnaliștii și persoanele în măsură care doresc să ne ajute, să posteze un articol despre această campanie, alăturând una din siglele campaniei și pagina de facebook, Campania națională „Tânăra Lectură”.

Mai multe detalii puteți afla pe blogul Raisei: Girl & Brainy, sau vă puteți alătura,  grupului nostru de facebook.


2 comentarii:

  1. Ce mă bucur că această campanie ia amploare! Vă așteptăm pe toți să luați parte, în număr cât mai mare, la ea ! :)

    RăspundețiȘtergere

Lasă un comentariu :)